onsdag 2 oktober 2019

Skriver, och efter handledning 3.

härma mig under filten
tyget har sagt att vara slät tyst sus dimma
lägga föreställningen åt sidan
ge plats för språket
ta sig ut ur armhåla när svett regnar längs vägar
du är föreslagen att följa med 
vi delar lurar XX och varmt vatten finns
blå färg kan sippra ut, det gör inget
våra ansikten går att skilja åt när vi önskar
när vi önskar ska ingen märka
håren genom penseldrag kan lägga sig att fastna
innan vi somnar
hallå


Efter handledning testar jag förslag om att texter inte alls efterbearbeta/redigera texter. Att frångå det begripliga.

Gör en artistbook som ett verk till utställningen. 

Att sätta en tid för skrivandet så jag inte stannar upp skrivandet på grund av känsla.

Nedan har jag satt ihop texter för att se hur det blir.

Låt läsaren ta del av redigeringen.

Gör estetiska val, arbetsform, och sätt en tid för utforskande för att hinna genomföra materialet till ett verk.


ugnen rasar samman grönsaker kol förr kläde och ögon genom fönster 
infrastruktur och lungor, ulliga läten du talar högt orange att bli förstådd är detta en öde ö tänkte du så när jag valde dig det kändes så fel mitt i allt att allt blev en berättelse vad ska man göra sen
lyssna på gitarrer från förr upp för nerförsbacke och hem igen fick några hundar idag att koppla gå runt med vov Hur ska de bli sams förenas med mig vikten av att inte överdriva blåsa upp sig bli för stor på grund av det ta ett steg en fot framför en annan fot
se andra förslag landa på mina axlar som grammatiska regler så allt allt finns när allt finns som att vara inuti en kudde blev gravid med en yngre märkligt jag hade redan något som växte inuti
trär på mina gränser väntar på hållplats missar buss glömmer att vänta på det som väntar allt faller i sömn en riktig punkare är en sån som sån ska vi bli när vi lagt oss för att stanna för alltid
dröm jag har smådjur som jag glömmer att ta hand om marsvin hamstrar burar frön är det här min kudde vaknade jag så här är det en arm ska jag gå upp är det här ränder hur ser jag ut kan jag gå hur är jag kylskåp varför har jag syltlök bord medicin smör trafik
är det här en frukost är det här mina stövlar hemsydda kläder från nittonhundratalet nakenjeans och ritat ansikte kan jag skriva ut mig på apparaten kan jag gå nu det var en dag med based on a true story
då var det en som klev av och sa trevlig dag och en gumma i rynkig regnrock med paket i famn sovandes påväg till västmanland som plötsligt trädde ut ur mun hals tunga desamma hur tog hon sig in hur tog hon sig ut i mina vantar sand stigande till ögon blev jag någon annan lät det bara så går det att bo i en annan människa och först vara helt tyst och sen bara detsamma.

tyckeromattvarapixladutdragenlångsamställatilldetförnågonannaniflätorochbjörkkandusemigkastauttofsarsomfastnatpågrundavviharintelängretidattödslapåkapsylerifickorhurlängesomhelstbråkaomettpappermittenaben görfortfarandeontochidagärdetmåndagochalltplatsinutibusstid0921dågav någonenkärlektillnågonannan



Svåra frågor att förhålla sig till. Eftersom bildskapandet redigeras redan i beskärning genom till exempel photoshop. När tar det medvetna över? Oavsett om det är text eller bild infinner sig i processen redigering vilket är det som gör det presenterbart för andra att ta del av. Surrealisterna var trogna det autentiska uttrycket, direkta tilltalet och improvisatoriska metoder. Ändå är de texter jag läst hittills redigerade och begripliga. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig. Får fortsätta att pröva och vända och vrida. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Slutet och resultatet

Processen fram till att Artist Statement skulle formuleras för katalogen pågick i princip samma anda som tidigare. I resonemang om hur jag s...