söndag 15 september 2019

Teckning, collage och måleri






Har påbörjat en process där jag utgår från abstrakt form med hjälp av till exempel att gnugga vässad blyers på papper. Jag har låtit handen styra för att sedan jobba vidare med form och andra tekniker och eventuell  berättelse. Använde blyerts, kol, pastellkritor, akryl och sax. Om helgens arbete har att göra med min appropriering vet jag inte än. 

(Jag drömde en form natten till lördag. Den kändes viktig. Såg ut som en blandning mellan en klänning med korta ärmar och ett kors. Den var tredimensionell och cirkelrund med ljusbeige yta och ganska liten och rörde sig som i en GIF och föll rakt ner och försvann. Jag ritade den men det gick inte att få fram rätt känsla. Därför ska jag arbeta fram den i paier mache'.)
















 .                                                                       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Slutet och resultatet

Processen fram till att Artist Statement skulle formuleras för katalogen pågick i princip samma anda som tidigare. I resonemang om hur jag s...